§1. Administrator danych osobowych
1.
Administratorem
danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych
w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego
przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) jest YAMANN
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą we Wrocławiu pod adresem ul.
Księcia Witolda 11 lok. 55, 50-202 Wrocław, NIP: 8992740275, REGON: 022037032,
wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS: 0000444280, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla Wrocławia Fabrycznej we
Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał
zakładowy: 140.000,00 zł.
2.
Adres
e-mail administratora danych: hello@bablu.pl
3.
Administrator
w myśl art. 32 ust. 1 RODO przestrzega zasady ochrony danych osobowych oraz
stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapobieżenia przypadkowego
lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, modyfikacji, nieuprawnionego
ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przetwarzanych w
związku z prowadzoną działalnością.
4.
Podanie
danych osobowych przez klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu
zawarcia umowy z administratorem danych.
5.
Administrator
danych przetwarza dane osobowe w zakresie niezbędnym do realizacji umowy lub
świadczenia usług na rzecz osoby, której dane dotyczą.
§2. Cel i podstawy przetwarzania danych
osobowych
Administrator przetwarza dane
osobowe w następujących celach:
a)
przygotowanie
oferty handlowej w odpowiedzi na zainteresowanie klienta, co jest prawnie
uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
b)
zawieranie
i realizacja umów sprzedaży z klientami, na podstawie zawartej umowy (art. 6
ust. 1 lit. b RODO);
c)
świadczenie
usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego, na podstawie
zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
d)
obsługa
procesu reklamacyjnego, na podstawie obowiązku ciążącym na administratorze
danych w związku z obowiązującymi przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c
RODO);
e)
rachunkowych
związanych z wystawianiem i przyjmowaniem dokumentów rozliczeniowych, na
podstawie przepisów prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
f)
archiwizacja
danych dla ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami
lub potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora
danych (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
g)
kontakt
telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej, w szczególności w
odpowiedzi na zapytania kierowane do administratora danych, co jest prawnie
uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
h)
przesyłanie
informacji technicznych dotyczących funkcjonowania Sklepu internetowego i
usług, z których korzysta klient, co jest prawnie uzasadnionym interesem
administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
i)
marketing,
co jest jego prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub
odbywa się na podstawie uprzednio udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
§3. Odbiorcy danych. Przekazywanie danych
do państw trzecich
1.
Odbiorcami
danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być podmioty
współpracujące z administratorem danych, gdy jest to niezbędne do realizacji
umowy zawartej z osobą, której dane dotyczą.
2.
Odbiorcami
danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być również
podwykonawcy – podmioty, z których usług korzysta administrator danych przy
przetwarzaniu danych np. biura rachunkowe, kancelarie prawne, podmioty
świadczące usługi IT (w tym usługi hostingowe).
3.
Administrator
danych może być zobowiązany do udostepnienia danych osobowych na podstawie
obowiązujących przepisów prawa, w szczególności do udostępnienia danych
osobowych uprawnionym organom lub instytucjom państwowym.
4.
Dane
osobowe w związku z wykorzystywaniem przez administratora narzędzi do analizy i
śledzenia ruchu na stronie internetowej mogą zostać przekazane do podmiotu
mającego siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, np. do Google LLC.
Jako właściwy środek ochrony danych, administrator danych zgodził się na standardowe
klauzule umowne zgodnie z art. 46 RODO z dostawcami tych usług. Więcej
informacji na ten temat jest dostępnych tutaj:
https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/data-transfers-outside-eu_en.
§4. Okres przechowywania danych osobowych
1.
Administrator
danych przechowuje dane osobowe przez okres obowiązywania umowy zawartej z
osobą, której dane dotyczą oraz po zakończeniu jej obowiązywania w celach
związanych z dochodzeniem roszczeń związanych z umową, wykonania
obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa, ale przez czas
nie dłuższy niż termin przedawnienia zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
2.
Administrator
danych przechowuje dane osobowe znajdujące się na dokumentach rozliczeniowych
przez okres wskazany przepisami ustawy o podatku od towarów i usług
oraz ustawą o rachunkowości.
3.
Administrator
danych przechowuje dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych przez
okres lat 10, jednak nie dalej niż do momentu wycofania zgody na przetwarzanie
danych lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
4.
Administrator
danych przechowuje dane osobowe w celach innych niż wskazane w ust. 1-3 przez
okres jednego roku, chyba że wcześniej wycofano zgodę na przetwarzanie danych,
a przetwarzanie danych nie może być kontynuowane na innej podstawie niż
zgoda osoby, której dane dotyczą.
§5. Uprawnienia osoby, której dane dotyczą
1. Każda osoba,
której dane dotyczą, ma prawo:
a) dostępu – uzyskania od administratora
potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są
przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania
następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych,
informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub
zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich
ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia
przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą,
oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
b) do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających
przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie
administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości wynikającą z kosztów
administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
c) do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej
danych osobowych, które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych
(art. 16 RODO);
d) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych
osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich
przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17
RODO);
e) do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania
danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:
-
osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na
okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
-
przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia
się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,
-
administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie,
której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
-
osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu
stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są
nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;
f) do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym,
powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych
osobowych jej dotyczących, które dostarczyła administratorowi, oraz żądania
przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na
podstawie zgody osoby, której dane dotyczą lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli
dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
g) do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec
przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach
administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec
profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie
uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i
wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub
obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą,
będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany
zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO).
2.
Aby
skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna
skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem
i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
3.
Osoba,
której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym jest
Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
§6. Profilowanie
1.
Dane
osobowe uzyskane przez administratora danych mogą zostać przetwarzane w sposób
automatyczny – w tym w formie profilowania. Profilowanie danych osobowych
dokonywane przez administratora danych polega na ocenie wybranych informacji o
osobie, której dane dotyczą dla celów analizy i prognozy osobistych preferencji
oraz zainteresowań, w szczególności dla możliwości przekazywania osobie, której
dane dotyczą spersonalizowanej oferty.
2.
Automatyczne
przetwarzanie danych dokonywane przez administratora danych nie rodzi dla osoby,
której dane dotyczą żadnych skutków prawnych. Osoba, której dane dotyczą może w
każdym czasie wnieść sprzeciw wobec zautomatyzowanego przetwarzania jej danych.
§7.
Google Analytics
1.
Administrator
używa Google Analytics, internetową usługę analityczną dostarczaną przez Google
Inc. z siedzibą w USA.
2.
Google
Analytics używa plików cookie, które umożliwiają analizę korzystania przez
użytkownika ze strony internetowej. Informacje wytworzone przez plik cookie na
temat korzystania ze strony internetowej są przekazywane i zapisywane na
serwerze Google. Na zlecenie Administratora, Google będzie wykorzystywał te
informacje, aby przeanalizować korzystanie ze strony przez użytkowników w celu
przygotowania raportów na temat aktywności na stronie oraz świadczenia innych
usług związanych z korzystaniem ze strony i Internetu na rzecz podmiotu
zlecającego.
3.
Dane
nie będą wykorzystywane do celów identyfikacji jakiejkolwiek osoby fizycznej.
4.
Użytkownik
może uniemożliwić zapisywanie plików cookie poprzez odpowiednie ustawienia
przeglądarki; jednak w takim wypadku nie będzie mógł korzystać z pełnej
funkcjonalności strony. Ponadto użytkownicy mogą uniemożliwić gromadzenie przez
Google danych wytworzonych przez pliki cookie oraz odnoszących się do ich
korzystania z serwisu internetowego (łącznie z adresem IP) jak i przetwarzanie
tych danych przez Google, pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki
dostępną pod następującym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
5.
W
każdym momencie użytkownik może zgłosić sprzeciw wobec gromadzenia oraz
przetwarzania danych związanych z użytkowaniem strony Google poprzez pobranie
oraz instalację wtyczki w przeglądarce, która jest dostępna pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en.